Vilat mig i form?

*Innehåller annonslänkar

Idag är det fredag, det betyder ju oftast helg och chills pills för de flesta! För min del börjar det gå mot slutet av min återhämtningsvecka, imorgon väntar intervaller på löpbandet, som för övrigt är mitt nya favvo redskap i den fysiska träningen. Grymt enkelt att genomföra bra pass på löpband med hög kvalitet, då det inte är så tidskrävande som andra pass man måste genom som skiskidskytt.

Ska bli spännande att se hur kroppen svara på några dagars lugn träning och återhämtning, där det mest gått i lugna dagar med enskilda pass bara för att hålla kroppen igång. Veckor som det här tar jag gärna 30 min till 1 t löpning innan frukost, sen kört nått på eftermiddagen igen, korta pass även då. I övrigt ska helgen användas åt att börja bygga sig upp igen med lite längre pass och som sagt ett intervallpass. För måndag nästa vecka börjar en ny period med mycket träning.

Stavar - ONEWAY / Pjäxor - Alpina / Rullskidor - Marwe

Känner att kroppen är på rätt väg igen, sträckningen jag ådrog mig i förra veckan börjar läka ganska bra nu och kroppen känns klar för mycket träning kommande veckor. Igår gjorde jag kanske årets bästa skyttepass, eller iallafall bäst resultat så långt.

Vad gör du i helgen, vi kanske ses på gymmet eller på rullskidbanan?

/Niklas

Gillar

Kommentarer